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[Encerrado] [Pokemon] Dúvidas? - Pda


lucashgas

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@Dantes

Vou dar pra você a fica que eu dou a todos. Não copiem o pxg, inovem no mapa. Entre um server 100 % com um mapa e outro 80 % com o mesmo mapa qual você jogaria ? Eu jogaria o 100%(pxg).

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galera queria saber como faz para colocar um passive de pokemon se mexendo com nova outfit que eu ja tenho?

 

so queria saber isso mesmo para ele ficar em um passive ou num atake por favor? rep + 2x

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@PedroSouza

reportado por flood! e ja tem o npc cassino no serv...

 

@Mated

explique melhor oq vc quer fazer mano.. mas de todo jeito as passivas ficam em creaturescripts/scripts/exp.lua-ou-exp2.0.lua... fica no final do script...

Editado por Slicer
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@PedroSouza

reportado por flood! e ja tem o npc cassino no serv...

 

@Mated

explique melhor oq vc quer fazer mano.. mas de todo jeito as passivas ficam em creaturescripts/scripts/exp.lua-ou-exp2.0.lua... fica no final do script...

 

 

local focus = 0

local talk_start = 0

local price = 0

local conv = 0

 

function msgcontains(txt, str)

return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))

end

 

function onCreatureSay(cid, type, msg)

local msg = string.lower(msg)

 

if focus == cid then

talk_start = os.clock()

end

 

if msgcontains(msg, 'bye') and focus == cid then

selfSay('Have a nice gambling!')

focus = 0

return true

end

 

if msgcontains(msg, 'no') and focus == cid and conv == 0 then

selfSay('Ok then, feel free to come back whenever you want to.')

focus = 0

return true

end

 

if msgcontains(msg, 'hi') and focus == 0 and getDistanceToCreature(cid) <= 3 then

selfSay("Hello! You are at the Celadon's Gamer Corner. To gamble here, you need cassino coins. Do you want to buy some?")

focus = cid

talk_start = os.clock()

conv = 0

return true

end

 

if ((msgcontains(msg, 'yes') and conv == 0) or msgcontains(msg, 'coins')) and focus == cid and conv ~= 1 then

selfSay('Tell me, how many coins do you wish to buy?')

conv = 1

return true

end

 

if tonumber(msg) ~= nil and tonumber(msg) >= 1 and tonumber(msg) <= 500 and focus == cid then

 

if getPlayerStorageValue(cid, 23254) >= 1000 then

selfSay("It seems that you already have a lot of coins! You can't buy more coins if you already have more than 1000.")

return true

end

 

if price / 10 == tonumber(msg) then

return true

end

 

price = tonumber(msg) * 10

selfSay(""..msg.." coins are going to cost "..price.." dollars, can you afford it?")

conv = 3

return true

end

 

if tonumber(msg) ~= nil and (tonumber(msg) < 1 or tonumber(msg) > 500) and focus == cid then

selfSay("I can sell only sell amounts between 1 and 500 of coins at once!")

conv = 2

return true

end

 

if msgcontains(msg, 'yes') and conv == 3 and focus == cid then

 

if getPlayerStorageValue(cid, 23254) == -1 then

setPlayerStorageValue(cid, 23254, 0)

end

 

if doPlayerRemoveMoney(cid, price * 100) then

local amount = price / 10

setPlayerStorageValue(cid, 23254, getPlayerStorageValue(cid, 23254) + amount)

selfSay("Here you are! You bought "..amount.." cassino coins, have a nice gambling!")

doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_STATUS_CONSOLE_BLUE, "You bought "..amount.." cassino coins. Now you have a total of "..getPlayerStorageValue(cid, 23254).." cassino coins.")

else

selfSay("Sorry, buy you don't have enough money to pay for it!")

end

 

conv = 2

return true

end

 

if msgcontains(msg, 'no') and conv == 3 and focus == cid then

 

selfSay("So, would you like to buy any coins?")

 

conv = 0

return true

end

 

end

 

local intervalmin = 38

local intervalmax = 70

local delay = 25

local number = 1

local messages = {"Come here to buy cassino coins! Check our prices!",

"Looking for coins? You can buy them here!",

"Check out our prices! Start gambling today!",

"Did you know you can exchange coins for wonderful prizes?",

}

 

function onThink()

 

if focus == 0 then

selfTurn(1)

delay = delay - 0.5

if delay <= 0 then

selfSay(messages[number])

number = number + 1

if number > #messages then

number = 1

end

delay = math.random(intervalmin, intervalmax)

end

return true

else

 

if not isCreature(focus) then

focus = 0

return true

end

 

local npcpos = getThingPos(getThis())

local focpos = getThingPos(focus)

 

if npcpos.z ~= focpos.z then

focus = 0

return true

end

 

if getDistanceToCreature(focus) > 3 then

selfSay('Come back whenever you want to buy more coins!')

focus = 0

return true

end

 

local dir = doDirectPos(npcpos, focpos)

selfTurn(dir)

end

 

if os.clock() - talk_start > 59 then

selfSay('We can talk later, when you are decided about what to buy.')

focus = 0

end

 

 

return true

end

 

 

/\ Esse é o NPC que veio no Servidor "sem level"

Editado por PedroSouza
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