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Tibia Full (Mapa Global Igual Ao Global Original)


Kurobisu

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20 minutos atrás, Victor Kovsky disse:

vei to com outro poblema como arrumo as quest Inquisition e a Poi? a inq não ta aparecendo o tp quando mata o bos

Mano, a POI eu fui arrumando na mao, abri um video na internet, baixei varios OTs e fui copiando e colando e editando as scripsts, mta coisa eu fiz, pra sair igual. Foi demorado mas deu certo, a Inq eu nao cheguei la ainda, estou arrumando outras coisas, mas notei que comigo, ele nao me deixa entrar nos portais, inicial da sala la, ele diz que eu n tenhk “energia” o bastante nao entendi direito. Mas o que vc quer fazer na poi? Vai pedindo ai que vou passando conforme da

Editado por brunonyyu
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21 minutos atrás, Victor Kovsky disse:

tem como upar seu servidor pra me? quero deixa um global com rate baixa e sem itens editados ou area vip porem todos os map que baixo vem com esse bug da inq e da poi. 

cara, pior que nao pq estou fazendo novas quests no meu map, o que posso fazer é ir te passando a poi no que vc precisar e vc fazendo ai e testando, minha intenção é deixar o meu servidor bem RPG mesmo, pra fazer a galera pensar, mas posso te ajudar, é como eu disse, abra um video no youtube dos caras fazendo a poi, e vai fazendo ela parte por parte, devargar, vc chega la.

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1 hora atrás, brunonyyu disse:

cara, pior que nao pq estou fazendo novas quests no meu map, o que posso fazer é ir te passando a poi no que vc precisar e vc fazendo ai e testando, minha intenção é deixar o meu servidor bem RPG mesmo, pra fazer a galera pensar, mas posso te ajudar, é como eu disse, abra um video no youtube dos caras fazendo a poi, e vai fazendo ela parte por parte, devargar, vc chega la.

eu tava olha a poi ta correta porem a inquisition que nao abre o tp dps que mata o boss. tu sabe arruma? outra coisa tu acho muito bug nesse map? quero abrir um otserv 8.6 com rates baixar iniciando em 30 de Xp e ir baixando quando os player for upano mas não acho um map sem itens vip 

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3 horas atrás, Victor Kovsky disse:

eu tava olha a poi ta correta porem a inquisition que nao abre o tp dps que mata o boss. tu sabe arruma? outra coisa tu acho muito bug nesse map? quero abrir um otserv 8.6 com rates baixar iniciando em 30 de Xp e ir baixando quando os player for upano mas não acho um map sem itens vip 

cara unico bug que que consegui achar de bug mesmo, foi na ilha inicial depois de rook, o Captain Kurt, apresenta um erro no distro, quando a galera pede para saber mais sobre as cidades, ai ele fala umas coisas e quando a galera fala SAIL ele não teletransporta a pessoa, ainda nao arrumei o bug, somente tirei a opção de Sail e troquei a ordem da fala.

 

 

Abra a pasta \data\npc\scripts e procure iodship

 

lembrando eu nao arrumei, somente burlei o bug

agora outros bugs vc so vai achar quando botar online, este do capitão kurt eu achei com 1 dia deixando ele on

 

Citar

local keywordHandler = KeywordHandler:new()
local npcHandler = NpcHandler:new(keywordHandler)
NpcSystem.parseParameters(npcHandler)
 
local Topic, Town = {}, {}
 
function onCreatureAppear(cid)            npcHandler:onCreatureAppear(cid) end
function onCreatureDisappear(cid)        npcHandler:onCreatureDisappear(cid) end
function onCreatureSay(cid, type, msg)    npcHandler:onCreatureSay(cid, type, msg) end
function onThink()                        npcHandler:onThink() end
 
function thinkCallback(cid)
    if math.random(300) == 1 then
        npcHandler:say("Harr! Wanna go off this island? Need me an' my ship!")
    end
    return true
end
 
function creatureSayCallback(cid, type, msg)
    if (msgcontains(msg, "hello") or msgcontains(msg, "hi")) and (not npcHandler:isFocused(cid)) then
        local v, k = getPlayerVocation(cid), getCreatureName(cid)
        if v == 0 then
            npcHandler:say(getPlayerSex(cid) == 0 and "Well hello there, lovely lady! Can't sail you anywhere without a {vocation}, though. Y'should talk to the four vocation {masters} first, " .. k .. "." or "How cute, a freshly hatched newcomer. Harr. Can't leave this island without a {vocation}, y'know? Y'should talk to the four vocation {masters} first, " .. k.. ".", cid)
            Topic[cid] = 0
        else
            npcHandler:say("Harrr, a new " .. getVocationInfo(v).name .. "! Can't wait to get off this lousy island and head for adventure, eh? Want me to bring ya somewhere nice, I rlly recomend you thais cuz the king lives ther an also if u wanna hav' lot f fun, " .. k .. "?", cid)
            Topic[cid] = 1
        end
        Town[cid] = nil
        npcHandler:addFocus(cid)
    elseif(not npcHandler:isFocused(cid)) then
        return false
    elseif msgcontains(msg, "bye") or msgcontains(msg, "farewell") then
        npcHandler:say("Hrrrm. Better y'stay here for a bit, aight.", cid, TRUE)
        Topic[cid] = nil
        Town[cid] = nil
        npcHandler:releaseFocus(cid)
    elseif Topic[cid] == 1 then
        if msgcontains(msg, "yes") then
            npcHandler:say("Take a hint from old Cap'n Kurt. Make sure y'dun leave here before yer equipped well. Ya went for rob- err, shopping and got stuff like rope, armor, and weap'n?", cid)
            Topic[cid] = 2
        elseif msgcontains(msg, "no") then
            npcHandler:say("Then what'd ya want? Learn about the main Tibian cities?", cid)
            Topic[cid] = 3
        else
            npcHandler:say("Kid, one thing y'should learn. Answer with {yes} or {no} and ya'll get much farther than with random babbling.", cid)
            Topic[cid] = 1
        end
    elseif Topic[cid] == 2 then
        if msgcontains(msg, "yes") then
            npcHandler:say("Harrharr. Good answer. Wanna know somethin' about the main Tibian cities before you choose yer new home?", cid)
            Topic[cid] = 3
        elseif msgcontains(msg, "no") then
            npcHandler:say("Then prepare yourself and come back later, eh?", cid)
            npcHandler:releaseFocus(cid)
            Topic[cid] = nil
        end
    elseif Topic[cid] == 3 then
        if msgcontains(msg, "yes") then
            npcHandler:say("Aye. Wanna know about {Ab'Dendriel}, {Ankrahmun}, {Carlin}, {Darashia}, {Edron}, {Kazordoon}, {Liberty} {Bay}, {Port} {Hope}, {Svargrond}, {Thais}, {Venore} or {Yalahar}?", cid)
            Topic[cid] = 0
        elseif msgcontains(msg, "no") then
            npcHandler:say(isPremium(cid) and "So ya know it all, eh? Where'd ya want me to bring ya then, kid? {Ab'Dendriel}, {Ankrahmun}, {Carlin}, {Darashia}, {Edron}, {Liberty Bay}, {Port Hope}, {Thais} or {Venore}?" or "So ya know it all, eh? Where'd ya want me to bring ya then, kid? {Ab'Dendriel}, {Carlin}, {Thais} or {Venore}?", cid)
            Topic[cid] = 4
        end
    elseif Topic[cid] == 4 then
        if msgcontains(msg, "ab'dendriel") then
            npcHandler:say("So it's Ab'Dendriel y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
            Topic[cid] = 5
            Town[cid] = "Ab'Dendriel"
        elseif msgcontains(msg, "ankrahmun") then
            if isPremium(cid) then
                npcHandler:say("So it's Ankrahmun y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
                Topic[cid] = 5
                Town[cid] = 'Ankrahmun'
            else
                npcHandler:say("Nope, can't bring y'there without a premium account. Y'should be glad you get to travel by ship, usually a premium service, too, y'know.", cid)
                Topic[cid] = 0
            end
        elseif msgcontains(msg, "carlin") then
            npcHandler:say("So it's Carlin y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
            Topic[cid] = 5
            Town[cid] = 'Carlin'
        elseif msgcontains(msg, "darashia") then
            if isPremium(cid) then
                npcHandler:say("So it's Darashia y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
                Topic[cid] = 5
                Town[cid] = 'Darashia'
            else
                npcHandler:say("Nope, can't bring y'there without a premium account. Y'should be glad you get to travel by ship, usually a premium service, too, y'know.", cid)
                Topic[cid] = 0
            end
        elseif msgcontains(msg, "edron") then
            if isPremium(cid) then
                npcHandler:say("So it's Edron y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
                Topic[cid] = 5
                Town[cid] = 'Edron'
            else
                npcHandler:say("Nope, can't bring y'there without a premium account. Y'should be glad you get to travel by ship, usually a premium service, too, y'know.", cid)
                Topic[cid] = 0
            end
        elseif msgcontains(msg, "liberty") and msgcontains(msg, "bay") then
            if isPremium(cid) then
                npcHandler:say("So it's Liberty Bay y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
                Topic[cid] = 5
                Town[cid] = 'Liberty Bay'
            else
                npcHandler:say("Nope, can't bring y'there without a premium account. Y'should be glad you get to travel by ship, usually a premium service, too, y'know.", cid)
                Topic[cid] = 0
            end
        elseif msgcontains(msg, "port") and msgcontains(msg, "hope") then
            if isPremium(cid) then
                npcHandler:say("So it's Port Hope y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
                Topic[cid] = 5
                Town[cid] = 'Port Hope'
            else
                npcHandler:say("Nope, can't bring y'there without a premium account. Y'should be glad you get to travel by ship, usually a premium service, too, y'know.", cid)
                Topic[cid] = 0
            end
        elseif msgcontains(msg, "thais") then
            npcHandler:say("So it's Thais y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
            Topic[cid] = 5
            Town[cid] = 'Thais'
        elseif msgcontains(msg, "venore") then
            npcHandler:say("So it's Venore y'wanna live in? What y'say, {yes} or {no}?", cid)
            Topic[cid] = 5
            Town[cid] = 'Venore'
        else
            npcHandler:say("Nope, wha'ever that is, I dun sail there. ".. isPremium(cid) and "{Ab'Dendriel}, {Ankrahmun}, {Carlin}, {Darashia}, {Edron}, {Liberty Bay}, {Port Hope}, {Thais} or {Venore}" or "{Ab'Dendriel}, {Carlin}, {Thais} or {Venore}" .."?", cid)
            Topic[cid] = 5
        end
    elseif msgcontains(msg, "passage") or msgcontains(msg, "sail") or msgcontains(msg, "travel") then
        if getPlayerVocation(cid) == 0 then
            npcHandler:say("Nope, yer not going anywhere. Can't transport ya without a {vocation}, y'know?", cid)
            Topic[cid] = 0
        else
            npcHandler:say("So, y'chose your new home city? Which one's it gonna be?{Ab'Dendriel}, {Ankrahmun}, {Carlin}, {Darashia}, {Edron}, {Liberty Bay}, {Port Hope}, {Thais} or {Venore}?", cid)
            Topic[cid] = 4
        end
    elseif Topic[cid] == 5 then
        if msgcontains(msg, 'yes') then
            npcHandler:say("And off we go! If yer lost, dun forget t'talk to the guide on the ship!", cid)
            local v = getTownId(Town[cid])
            npcHandler:releaseFocus(cid)
            doSendMagicEffect(getThingPos(cid), CONST_ME_TELEPORT)
            doTeleportThing(cid, getTownTemplePosition(v))
            doSendMagicEffect(getTownTemplePosition(v), CONST_ME_TELEPORT)
            doPlayerSetTown(cid, v)
            Topic[cid] = nil
        else
            npcHandler:say("Changed yer mind? What city d'ya wanna head to, {Ab'Dendriel}, {Ankrahmun}, {Carlin}, {Darashia}, {Edron}, {Liberty Bay}, {Port Hope}, {Thais} or {Venore}?", cid)
            Topic[cid] = 4
        end
        Town[cid] = nil
    elseif msgcontains(msg, "ab'dendriel") then
        npcHandler:say("Ab... Den... wha'ever, I never get that spelling right. Main city of the elves, lots of trees 'n stuff. Very cosy and safe I guess if yer fond of nature. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "ankrahmun") then
        npcHandler:say("Only for {premium} travellers! Desert pyramid city close to the ocean, far too hot and dry for my taste. But word is there are good hunting grounds nearby. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "carlin") then
        npcHandler:say("A city ruled by crazy amazon women! Blimey! Depends on yer taste whether ya think that's good or not. Harr. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
        elseif msgcontains(msg, "darashia") then
        npcHandler:say("Only for {premium} travellers! One of the two desert cities. Built around an oasis. Decent location for a newcomer. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "edron") then
        npcHandler:say("Only for {premium} travellers! Quiet little castle city on an island in the north-eastern part of Tibia. Good place for starters, really. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "kazordoon") then
        npcHandler:say("The underground dwarven city. Doesn't have a real harbour, so I can't bring ya there, y'know.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "liberty") and msgcontains(msg, "bay") then
        npcHandler:say("Only for {premium} travellers! Liberty Bay is on an island group in the South Seas. Pirates 'n stuff, y'know. Gotta be careful, but good hunting location. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "port") and msgcontains(msg, "hope") then
        npcHandler:say("Only for {premium} travellers! Port Hope is an outpost right in the middle of the jungle. Who'd want to go there?? Except for really crazy adventurers? I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "svargrond") then
        npcHandler:say("Nah, can't bring ya there. Those nordic barbarians have their own rules of who they wanna let live in their city. But go there sometime, heard it's quite interesting.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "thais") then
        npcHandler:say("Old-school city. Actually the oldest main city in Tibia. Be careful on those streets, there're bandits everywhere. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "venore") then
        npcHandler:say("Harrr, one of the richest cities, filled with merchants. Dunno though why they built it over a stinking swamp. Go there if ya have a good sense of orientation. I can {sail} there if ya like.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "yalahar") then
        npcHandler:say("Now that must be one o' the biggest cities I've ever seen. Might be not cosy for a newcomer like yerself though. And I can't sail there anyway... they don't let everyone enter their fine pretty harbour, y'know.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "rookgaard") then
        npcHandler:say("Nah, y'dun wanna go back there.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "main") then
        npcHandler:say("The main continent can be dangerous. Other fellas can kill ya, y'know? So be careful! Wanna go there, ask fo' a {passage}.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "master") then
        npcHandler:say("Lemme get this right, ahum. {Estrella}, {Hykrion}, {Narai} and {Yandur}. Aye, that's it.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "estrella") then
        npcHandler:say("Scary lady. Makes me feel sorta stupid at times. Talk t'her for {sorcerer} info.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "hykrion") then
        npcHandler:say("Harr. My training partner, aye. Talk t'him for {knight} info.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "narai") then
        npcHandler:say("Harrrrrrrrrr. Nuff said. Talk t'her for {paladin} info.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "raffael") then
        npcHandler:say("A shop without rum or beer ain't a good shop. Just my opinion, man.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "kurt") then
        npcHandler:say("Hrm?", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "yandur") then
        npcHandler:say("Can be nice t'have a healer around. Talk t'him for {druid} info.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "knight") then
        npcHandler:say("Rock solid vocation. Easy t'play, hard t'master.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "sorcerer") then
        npcHandler:say("Turns out pretty powerful in the end.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "druid") then
        npcHandler:say("Decent vocation. Healing's always nice.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "paladin") then
        npcHandler:say("I prefer t'have my enemies closer to my face than those distance fighters. Harrr.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "vocation") then
        npcHandler:say("Ya must have one if ya wanna leave here. Need some power before going to the {main} continent, aye!", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "ship") then
        npcHandler:say("She's pretty, ain't she? Will bring ya almost anywhere and even fo' free. Just once though! Gotta ask fo' a {passage}.", cid)
        Topic[cid] = 0
    elseif msgcontains(msg, "premium") then
        npcHandler:say("Some regions in the world can't be accessed by everyone. Gotta pay, y'know? If y'spend some real cash fo' premium time, I can bring ya t'much cooler locations.", cid)
        Topic[cid] = 0
    end
    return true
end
 
npcHandler:setCallback(CALLBACK_MESSAGE_DEFAULT, creatureSayCallback)
npcHandler:setMessage(MESSAGE_WALKAWAY, "Hrrrrm. And a good day to you, too!")
npcHandler:setCallback(CALLBACK_ONTHINK, thinkCallback)

 

Editado por brunonyyu
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29 minutos atrás, brunonyyu disse:

cara unico bug que que consegui achar de bug mesmo, foi na ilha inicial depois de rook, o Captain Kurt, apresenta um erro no distro, quando a galera pede para saber mais sobre as cidades, ai ele fala umas coisas e quando a galera fala SAIL ele não teletransporta a pessoa, ainda nao arrumei o bug, somente tirei a opção de Sail e troquei a ordem da fala.

 

 

Abra a pasta \data\npc\scripts e procure iodship

 

lembrando eu nao arrumei, somente burlei o bug

agora outros bugs vc so vai achar quando botar online, este do capitão kurt eu achei com 1 dia deixando ele on

 

 

valeu eu achei 2 bugs o da SOFT BOOTS e do DINHEIRO no NPC do Dp de thais. eu so quero arruma agora a Inquisition.

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17 minutos atrás, Victor Kovsky disse:

valeu eu achei 2 bugs o da SOFT BOOTS e do DINHEIRO no NPC do Dp de thais. eu so quero arruma agora a Inquisition.

que bug? nao achei nenhum destes nao

 

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  • 1 month later...

Gente alguem pode ajudar?

 

Não consigo baixar o arquivo SQLITE pois o arquivo está com problemas do servidor original e não é possível abrir os arquivos do server.

 

Poderiam me passar o link do arquivo para download?

 

Download do SqliteStudio para quem for usar via account manager: >>(Kurobisu Download SqliteStudio)<<

 

Sim, meu servidor será por account manager. Ja tentei exportar de outro servidor e não funcionou...

 

Por favor...

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