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luizim

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Sobre luizim

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luizim's Achievements

  1. luizim

    8.4X Guh Otserver

    GuH OTServer. Mapa Styller Yurots com Bugs arrumado. XP: 100x Skill: 250x Ml: 100x Looting: 4x Spawn: 2x IP: guh.no-ip.info 1/1 1h da manhã ele fecha e volta 6h da manhã. Enjoy!
  2. Sim, agora varias pessoas poderão comercializar ao mesmo tempo. É muito bom isso, porque toda vez que eu ia compra mp, ou algo do tipo tem gente nos NPC, isso agora vai facilitar, em quest também. Que nem a POI(Pits of Inferno) na missão que tem que falar com os NPC dos numeros e bla bla bla, aquilo é uma bagunça, com certeza agora vai facilitar muito. E também o CIP fez umas área de hunt que ta parecendo OT, muitos bixo... :x × Luizim
  3. Mais novidades, food, armas, itens e outfit Oh yeah, mais uma sexta-fe... ops! Hoje é quinta, e já saiu o teaser? Pois é, a CipSoft adiantou-se muito provavelmente por conta do test server privado para tutores, mas isso aí é outro assunto. Acabaram de postar no site oficial a quinta prévia antes do update, apresentando mais algumas novidades para a próxima versão de Tibia, prevista para julho ou agosto sei lá quando. Lembram do primeiro teaser, onde o novo sistema de interação com NPCs foi apresentado? A empresa alemã havia afirmado que tinha mais coisa pra falar sobre o esqueminha novo, e agora é a hora de falar sobre ele. Após o update, teremos uma interface gráfica para comprar e vender itens nos NPCs. Basta dizer "trade" e uma nova janela vai aparecer no lado direito da sua tela. Pressionando os botões sell ou buy, você pode rapidamente ver quais itens estão disponíveis para comércio. Ao selecionar um item da lista, uma imagem do item será exibida; ao clicar na imagem, o jogador poderá obter mais informações a respeito da mercadoria. Usando uma barra deslizante, o player selecionará a quantidade de itens a se negociar. Enquanto isso, a telinha automaticamente informa qual é o valor da transação e também quanto dinheiro você tem disponível no inventário. Basta clicar em "ok" para confirmar a troca. Caso você não tenha dinheiro, espaço ou cap suficiente, o sistema retornará uma mensagem de erro e a troca não será concluída. Um monte de ham ou poções aos seus pés depois de comprar sem ter cap suficiente? Nunca mais! O novo sistema provavelmente não vai agradar a todos (e qual teaser agrada?), mas não podemos negar que dessa maneira o comércio de itens com NPCs vai ficar muito mais fácil, intuitivo e rápido. Alguns NPCs estarão vendendo novos produtos. A partir do update, a Lily em Rookgaard vai passar a vender poções antídoto e pequenas poções de cura (small health potions) para os aventureiros mais jovens. Já em mainland, será possível comprar bolas aquáticas nas lojas. É o verão chegando na Europa (e a gente se lascando no frio ). Para os padeiros e comilões de plantão, novas guloseimas serão adicionadas: bolo de chocolate e biscoitos são dois exemplos, e as opções de comida não param por aí. serão incluídos novos vegetais como batatas, pepinos, cebolas, pimentões, beterrabas, ameixas, framboesas e limões. Alem de tudo, teremos muitos novos itens como é de praxe. Novas armaduras estão por vir, a maioria delas restrita a uma ou duas vocações, com requerimento de level. Em contrapartida, teremos armors que vão proporcionar ao jogador algumas habilidades adicionais como o aumento de um skill, ou proteção extra contra certo tipo de dano por exemplo. Não apenas armaduras, mas novas armas também virão para enriquecer as aventuras tibianas. Paladinos terão motivos extras para sorrir com os novos bows e crossbows, cada um com seu próprio alcance, poder de ataque e chance de atingir o oponente. Já os knights poderão se equipar com novas swords, axes e clubs. Sorcerers e druids não ficaram de fora e poderão adquirir novas wands e rods com tipo de dano diferente, além de novos spellbooks com poderes mágicos de proteção e/ou aumento de magic level. Recapitulando: sistema de interação com NPCs, novos tipos de food, novas armaduras e armas, spellbooks mágicos... que mais? Ah sim, teremos também um novo outfit! Todos os jogadores estão convidados a entrar na inquisição para adquirir o honorável outfit de demon hunter. Créditos Anderslash TibiaBR.com / Tibia.com
  4. Melhor coisa que vocês fazem, pois aquele sistema do Joomla não é muito bom mesmo não, pra falar verdade o site não me atraia... Agora com um sistema proprio é muito melhor. E outra poderia escolher umas pessoas para trazer informações "fresquinhas" sobre o que ocorre no mundo do tibia(Não aquelas tirada do Kele... ou outros). Com certeza ia atrair mais o pessoal Tibiano, e informações sobre projeto pela equipe.. E outra cade os Xdeveloper? Na moral só vi desenvolver um ip change, ;O? É isso cara, se vier com um portal bom com varias notícias, vou frequentar com certeza. E Boa Sorte. Abraços ~Luizim
  5. luizim

    Gm_shadow

    Ai, Ai, Aiii... JV, agora tu foi nenhum pouco irônico né? huAUHAUHaHAhua Essa da 'Nasa' foi rox. #Shafax É muita gente deve ter mais de um usuario, mas não para fazer o mesmo que você fez. No more.
  6. #VicTor Fox Está ae! Em data/npc/ Varkhal.xml <?xml version="1.0"?> <npc name="Varkhal" script="data/npc/scripts/addon.lua" autowalk="1" floorchange="0"> <health now="100" max="100"/> <look type="134" head="78" body="88" legs="0" feet="88" addons="3" /> </npc> Depois data/npc/scripts/ addon.lua ------------------------------------------------------------------------ ---------------- Addon NPC for Forgotten Server ------------------------ ---------------- Script by originally by Lithium ----------------------- ---------------------- Remade by Jiddo --------------------------------- ------------------------------------------------------------------------ local keywordHandler = KeywordHandler:new() local npcHandler = NpcHandler:new(keywordHandler) NpcSystem.parseParameters(npcHandler) -- OTServ event handling functions start function onCreatureAppear(cid) npcHandler:onCreatureAppear(cid) end function onCreatureDisappear(cid) npcHandler:onCreatureDisappear(cid) end function onCreatureSay(cid, type, msg) npcHandler:onCreatureSay(cid, type, msg) end function onThink() npcHandler:onThink() end -- OTServ event handling functions end function doPlayerGiveAddons(cid, addon) for x = 128, 134 do doPlayerAddOutfit(cid, x, addon) end for y = 143, 146 do doPlayerAddOutfit(cid, y, addon) end for z = 151, 154 do doPlayerAddOutfit(cid, z, addon) end doPlayerAddOutfit(cid, 251, addon) for x = 136, 142 do doPlayerAddOutfit(cid, x, addon) end for y = 147, 150 do doPlayerAddOutfit(cid, y, addon) end for z = 155, 158 do doPlayerAddOutfit(cid, z, addon) end doPlayerAddOutfit(cid, 252, addon) end function confirmBuyAddons(cid, message, keywords, parameters, node) if(cid ~= npcHandler.focus) then return false end local addon = parameters.addon local cost = parameters.cost local premium = (parameters.premium ~= nil and parameters.premium ~= false) if(isPlayerPremiumCallback == nil or isPlayerPremiumCallback(cid) == true or premium == false) then if doPlayerRemoveMoney(cid, cost) then doPlayerGiveAddons(cid, addon) npcHandler:say('Here you go! Enjoy your addons.') else npcHandler:say('Sorry, you do not have enough money.') end else npcHandler:say('I only serve customers with premium accounts.') end keywordHandler:moveUp(1) return true end local nodeFirst = keywordHandler:addKeyword({'first addon'}, StdModule.say, {npcHandler = npcHandler, onlyFocus = true, text = 'Do you want to buy the first addon for 5000 gold coins?.'}) nodeFirst:addChildKeyword({'yes'}, confirmBuyAddons, {addon = 1, cost = 5000, premium = true}) nodeFirst:addChildKeyword({'no'}, StdModule.say, {npcHandler = npcHandler, onlyFocus = true, moveup = 1, text = 'Too expensive, eh?'}) local nodeSecond = keywordHandler:addKeyword({'second addon'}, StdModule.say, {npcHandler = npcHandler, onlyFocus = true, text = 'Do you want to buy the second addon for 10000 gold coins?.'}) nodeSecond:addChildKeyword({'yes'}, confirmBuyAddons, {addon = 2, cost = 10000, premium = true}) nodeSecond:addChildKeyword({'no'}, StdModule.say, {npcHandler = npcHandler, onlyFocus = true, moveup = 1, text = 'Too expensive, eh?'}) keywordHandler:addKeyword({'addon'}, StdModule.say, {npcHandler = npcHandler, onlyFocus = true, text = 'I sell the first addon for 5000 gold coins and the second one for 10000 gold coins.'}) npcHandler:addModule(FocusModule:new()) Créditos: Lithium Acho que é isso ae, não testei. Abraços, Luizim
  7. luizim

    Deskxp V3.5

    É está dando esse erro 404. #Addict Não tem como fazer upload dele não? Abraços, Luizim
  8. luizim

    Czepots - 8.0

    Sim, isso é coisa basica e arruma facil, já falei para o cara ele vai arrumar isso... Mais o OTserver em si é muito bom! //Luizim
  9. luizim

    Czepots - 8.0

    CzepOTS 7.92 - 0.1.0 o Players.xml Not needed (Me) o GM Command Window (Xidaozu, Me) o Players can change outfit in config (Me) o GM Look and flag to it (Pedro B. , Me) o Skull system config (Xidaozu, Me) o Cap System in config (Me) o getPlayerSkull,getPlayerConditionTicks (Xidaozu) o /shutdown XX (Yurez,Me) o Save Server (TLM,Xidaozu,Me) o !leavehouase (Xidaozu) o !frags (?) o Max Depot Items in config (Me) o Premium Account system (Xidaozu) o Players need PACC to buy house in config (Me) o GM Invisible (The Chaos,Me) o Much Other Commands (Xidaozu,Yurez,Me,Many Other Ppl) o Remove Rune Charges,Amunition in config (Xidaozu) o Anti AFK system (Tibia Rules,Me) o Clean Map (Xidaozu) o Party System (Remere,Me) o Fixed bug in convince rune (SVN) o When GM is Invisible then don't show at him magic effect's (Me) o Set server priority in config (Talaturen) o Show player online in character list (Talaturen,Me) o Amulet of Loss + AOL don't work at PvP-enf (Talaturen) o Level to say msg in channel (Me) o Exp Color and randomize color (Zorzin) o New Bag After Dead (K-Zodron) o Added reload vocations (Me) o Attack Speed in vocations (Me) o Moved files data/*.xml to /others/ (Me) o Players with PACC skip waitlist in config (Me) o Critical Hit (Jackson Zani,Lews) o Soul points regeneration in vocations.xml (SVN,Me) o Hangable items fixed (SVN) o Hostname resolver (SVN) o Other Fix in Hangable items (SVN,Me) o Little fix at vocation's soul (SVN,Me) o Trade-Rookgard channel (Me) o CTRL + R (Ispiro,El Peekay) o Randomize ground in config (Zorzin) o doPlayerSendDepot(cid, itemuid, count) (Ispiro) o Seperate addon system (Xidaozu,Me) CzepOTS 7.92 - 0.2.0 o Bless System (Xidaozu) o [Cheat Retirado] Check (Junkfood) o Broadcast colors (The Chaos) o Summons follow you everywhere (BlackDemon,Xidaozu) o Prevent Loss System (Xidaozu) o Online players list for PHP (Proglin, The Chaos) o Added new monster flags <flag walkable="0"/> & <flag showhealth="0"/> (Sapphire,Me) o Fixed Amulet of Loss { I change it to Xidaozu system } (Me,Xidaozu) o New function in config [Message when player die] (Me) * CzepOTS 7.92 - 0.3.0 o One Player Per Account in config.lua (?,Me) o addTeleport,removeTeleport (DevLand Sources) o Body Owner in config (DevLand Sources) o Private channel's only for Premium Account (Me) o Player's Record Online (Talaturen,Loos!k,Me) o Console is now more readable (Me) o New LUA function `savePlayers() ` (Me) CzepOTS 7.92 - 0.4.0 o Changes in config.lua (Me) o Fixed Buy House only for Premium (Me) o Show Price at House Door in config (Me) o Show MSG when is new players online record in config (Me) o Now you can read who was write in paper (Kiper,Subarmy,Zorzin) o Fixed Death Window (Me) o GM's can move items from distance in config (Me) o Account Manager (Rogier,Zorzin,Me) o Show Change Outfit Window in config when lastlogin is "0" (Me) o Players with access > 0 can say commands but not execute (Talaturen) o If Account Manager is OFF then show MSG when player try login (Me) CzepOTS 7.92 - 0.5.0 o Account Manager can't make character with name "Nobody" (Me) o Account Manager make file with VIP (Me) o Fixed login Account Manager when using One Player Per Account (Me) o Summon Count in config.lua (Me) o Fancy Animations in config.lua (Me) o Added new functions to Remote-Controler (Me) CzepOTS 7.92 - 0.6.0 o Implementing of PlayerFlag_IgnoredByMonsters flag (SVN) o Removing unused code (SVN) o Fixing an issue that a summon wouldn't do anything if you had the IgnoredByMonsters flag (SVN) o Fix random_range to returns a value between lowest_number and highest_number both included (SVN) o Smaller and better upchar function (SVN) o Added missing return (SVN) o Added Random Color Fancy Animation and fixed bug with "Level Up!" (Me) o Fix in login message now will don't show 2 msg (Me) o Added SQL Version (Me) CzepOTS 8.0 - 0.7.0 o Fixed bug in raids (SVN) o Added srand to events thread (SVN) o new function: doCreateTeleport() (SVN) o Fixing Levitate(Thanks to LooS!k) (SVN) o Allow to save client assertion reports to a file (configured in config.lua) (SVN) o Remove duplicated code used to format dates (SVN) o Magic Rope now work (Me) o Players with level 1 can't yell (Me) o You can't make character in Account Manager with lenght 20+ and 4- (Me) o Range of weapons are now set on items.xml (SVN) o Ammunitions' range are set by their weapon(bow, x-bow, arbalest), and not by the ammo (SVN) o Added TalkAction `!save` to save players (LUA function by Talaturen) o Now you can set Color and randomizing color in Critical Hit (Me) o New item function for level doors <attribute key="LevelDoor" value="0"/> [if you don't wanna it set other number than 0] (Me) o Added new script functions: getCreatureSpeed, getCreatureBaseSpeed and getCreatureTarget (SVN) o Saving writer and date in sql (80% because date don't save in houses) (Me,Forgotten Source) o Fix compiler warnings (SVN) o Avoid load maps saved with items.otb previous to version 8.0 (SVN) o added weapon skill based spells support, added whirlwind.lua as an example (SVN) o Added new script functions: getCreatureSpeed, getCreatureBaseSpeed and getCreatureTarget (SVN) o Now the server recognizes new distance animations for weapons (SVN) o Fixed some typos (SVN) o Fixing Levitate(again) (SVN,LooS!k) o Fixing so the new shoot types and animation effects can be loaded on monsters internal spells (SVN) o Added new Outfit on Outfits.xml, NPC addoner and fixes older outfits (Me) o fix typo on extraDef formula. Thanks to gerax for the report (SVN) o TONS fixes in items.xml (SVN,Me) o added some more error description (SVN) o Added a new condition class ConditionAttributes to change attributes such as maximum hp/mana and skills (SVN) o Extra Defense should now work only if you wear a shield(Thanks to Talaturen for report) (SVN) o Compiler fixes (SVN) o Adding footprints in snow (KingKomic) o Fix item descriptions(weight) (SVN) o Fix player defense code (SVN) o Added damageModifier parameter to Weapons::internalUseWeapon (SVN) o Reorganized how exception tracer gets function names (SVN) o Remove not used code (SVN) o Added new spells and monsters (kokokoko, SVN, Me, Duda1992) o Randomize new snow ground and changes in config structure (Me) o Set sign to damage modifier (SVN) o Fixed typos in Player::getWeaponSkill and Door::unserialize (Thanks to Jagger) (SVN) o Fixed typo in item description (Thanks to Quintinon) (SVN) o Some fixes (Me) o Showing how many monsters and NPCs is loaded in console (Me) o Player::getDefense() crash fixed (Thanks to Kiper) (SVN) o Initialize variables in getShieldAndWeapon (SVN) CzepOTS 8.0 - 0.8.0 o Fix client crash when a container contains more than 255 items. (SVN) o Removed writing system, also added new from SVN (Me) o Fixed summon count in config (Me) o Fixed shutdown server from Remote-Controller (Me) o Fixed Msg in Level Doors (Me) o Fixed Exp rate PvP (Me) o Other changes in config (Me) o Fixed Randomize Ground (Me) o Footprints on snow are now Global Tibia (Me) o Added new PlayerFlags <CTRL + Z & CTRL + Y> (Me) o Added new function to items "increasePhysicalDmg" to increase physical DMG (Xidaozu,Me) o Fixed IncreaseMagicPercent (Me) o Fixed AttackSpeed in vocations.xml (Me) o Kicking player when signing in to character (Forgotten Source, Me) o Fixes in outfits (Forgotten Sources) o Addons for Premium Accounts (Me) o You can't look at GM when is Invisible (Me) o Fixed attacking players with No-Vocation (Me) o Damage formula in vocations (Xidaozu,Me) o Now you can reload vocations & weapons (Me) o Fixed summons follow player everywhere (Me) o Account Manager is now from Evolution Server (Xidaozu,Me) o Added base speed in vocations (Xidaozu,Me) o doPlayerPopupFYI(cid, message),mayNotLogout(cid, value),mayNotMove(cid, value) (Forgotten Source) o Changed kick player if is AFK (Forgotten Source) o Shutdown server from Remote-Controller config is now in admin.xml (Me) o Fixed LUA IO Functions (Quintinon) o getPlayerStance(cid) (Quintinon Me) o Ban when PKing is now for Account (Me) o New function: RemovePremiumDays(cid, days), getPremiumDays(cid) (Me) o New function: doPlayerSetSex(cid, newSex) + !changesex (Forgotten Source) o Changed Bless system (Me) o Fixed first login (Me) o Auto WalkTo item onUse and you are too far away (Talaturen, Kiper) o Removed "Access to move items from distance" (Me) o Updated sources to newest OpenTibia SVN Revision (Me) o Bed Sysem (Talaturen) CzepOTS 8.0 - 0.9.0 o Fixed gain shielding skill (Me) o Fixed PACC on XML (Me) CzepOTS 8.0 - 1.0.0 o Fixed some crashes (Me) o Fixed secure mode (Me) o Fixed damage rate in vocations (Me) o Much other fixes (Me) o Push delay in config (Me) o Guild Members can't attack other members from guild in config (Me) o PvP-Enforced formula is configurable in config (Me) o Fixed debug when player got too much experience value (Forgotten Source) [download]http://rapidshare.com/files/51011396/CzepOTS_8.0_-_1.0.0.rar[/download] Créditos: Czepek, Talaturen, Kiper, Xidaoz, entre outros! //Luizim
  10. Como o velho ditado! "Se o Nostradamus falou, agua parou!" hehehe.. Já mudei com a devido título que você citou acima. Abraços, Luizim
  11. Já que tem muita gente que tá precisando desses npc, resolvi pegar os que eu acho e colocar aqui. Obi (Mobília) Este é o arquivo data\npc\obi.xml PS: Tem que mudar o Outfit dele, pois está como "female". Este é o data/npc/scripts/furniture.lua Seller (BackPack, Manafluid, etc...) Este é o arquivo data\npc\seller.xml Este é o data/npc/scripts/seller.lua Lector (Comidas) Este é o arquivo data\npc\Lector.xml Este é o data/npc/scripts/food.lua Perac (Arrows, Bows, Bolts...) Este é o arquivo data\npc\perac.xml PS: Tem que mudar o Outfit dele, pois está como "female". Este é o data/npc/scripts/bows.lua Soya (Vende loots) Este é o arquivo data\npc\soya.xml Este é o data/npc/scripts/loot.lua Roy (Soft Boots) Este é o arquivo data\npc\roy.xml Este é o data/npc/scripts/soft boots.lua Caso eu for achando eu vou postando aqui! Abraços, Luizim
  12. LoL!!!
    :p
    XTibia superando cada dia que passa. :o
  13. Parabéns, XTibia fazendo por merecer. Agora é como o JV falou, 500k de post e 50k de membros. Abraços, Luizim
  14. Parabéns para todos que fizerram algo para o XTibia ficar assim. Ficou Excelente!!! Agora dar até vontade de dar umas andadas por ai. <lol> Abraços, Luizim
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